Kulturmaraton - varning för mjölksyra i själen!

 
I Östersund finns det några som vill ha ett kulturhus och några som vill ha ett sporthus och några som vill ha bådadera och några som vill ha varken eller. Det är bakgrunden till en debatt som pågått i ett bra tag i den här stan. Kommunen har nu bestämt att det ska i varje fall inte vara en massa mer kultur i Östersund, eftersom det stör ut skidåkningen. Östersund är faktiskt Vinterstaden och det hörs ju på namnet att man ska frysa ut andra idéer och dessutom har vi en fotbollscup varje år och fotboll är väl kultur om något eller åtminstone är det sport och vad mer kan man begära av livet och förresten är det musikfestival en gång om året och då får man passa på och kulturera bäst man vill för sen är det slut och hör sen. 
 
Jag vet inte om ett kulturhus är lösningen på stans problem, men jag vet i alla fall att en massa streckgubbar kom och knackade på hos mig alldeles nyss. Anledningen till det är att Örjan är i farten igen. Eller som de säger på BBC: Örjan is in the fart again. Örjan har kommenterat en krönika om kultur, och eftersom både Örjan och kultur tillhör Tapetorkesterns favoritämnen gick det hela överstyr så pass att det blev en hel följetong. Jag lovar att nästa inlägg inte ska innehålla ordet "kultur" alls.
 
Förresten förstår jag inte motsättningen mellan kultur & idrott. Skidskyttarna kan väl sjunga Plättlaggen när de går i mål, så får de dära Kulturarna sitt? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0