Arbetsmarknadsåtgärd

 
För att jag inte ska ha tid att hitta riktiga jobb som jag kan försörja mig på måste jag söka knasiga jobb bara för att kunna skriva i aktivitetsrapporten att jag sökt jobb så jag kan få lite pengar från den där försäkringen som jag betalar dyra pengar för varje månad, så jag ska ha råd att äta medan jag söker riktiga jobb.
 
Jag sökte ett jobb häromdagen, på ett här icke namngivet universitet. I annonsen ville de att sökanden skulle vara "stresstålig". Jag skrev i ansökan att en arbetsplats som kräver stresstålighet är en dålig arbetsplats och att det på ett lärosäte inte är lämpligt med orimlig stress.
 
Varför tar de så lång tid på sig att ge mig jobbet?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0