Retusch och fy

En kompis som har svårt nog att jobba deltid pga både fysiska & psykiska besvär har nu fått beskedet att hen måste jobba heltid, fastän läkaren avråder från det. Men det där går nog till sig, eftersom Moderaterna har bytt logga och numera ser ut som gamla Vecko-Revyn och snart är Sverige på fötter igen. 
 
En annan kompis (jag har ju så himla många kompisar. Ojojoj. Hela mitt liv är som ett Vänner-avsnitt. Förutom att jag aldrig kommer ihåg att ringa någon och därmed inte begriper hur folk ens kan vara vän med mig och jag sitter aldrig i en soffa och fikar med samma gamla folk jämt och ständigt. Jag sitter inte ens i min egen soffa och fikar, eftersom Mannen och jag köpte världshistoriens minsta och obekvämaste soffa den enda gången vi köpte en möbel och det ska vi för evigt skämmas för, så det blir ingen ny soffa, inte.) berättar att arbetsgivaren kräver att personalen skriver på att de lovar att inte prata om vare sig lön eller hur de arbetar. Och ingen törs säga emot, för då anställs ju bara nån annan. Men det reder sig, eftersom Moderaterna har bytt logga och allt.
 
Dagens löpsedel berättar inte att nån har fått Nobelpriset i litteratur, men att 5:2-dieten innebär att man ska äta kött och ost när man blir hungrig. Vilket större delen av befolkningen gör mest hela tiden och det har skapat både en fruktansvärt djurplågande köttindustri, extrem miljöförstöring och allvarliga folkhälsoproblem. Men det var INNAN Moderaterna bytte logga, det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0