Fortsättningen på Arbetsförmedlingsthrillern. Med Siwan!

 
Det har varit tyst i massmedia om hur det gick med min praktik och Arbetsförmedlingen och handläggaren som ville att jag skulle på rehabutredning, så därför är det bäst jag berättar fortsättningen här. Jag tar Siw Malmqvist till hjälp, som sjunger en ny text till sin gamla låt Jazzbacillen (det är di-dum-di-dum-didum-tutande efter varannan vers, men det får du lägga till själv. Dessutom haltar takten lite om man inte vet riktigt hur man ska betona orden, men så är det med jazzbaciller. Lite får ju läsaren anstränga sig.):
 
Siw Malmqvist sjunger om hur det gick med det märkliga avslaget på min praktikansökan
(Melodi: Jazzbacillen)
 
Jag ringde Kundrelationer
för dig som inte vet
så är det Arbetsförmedlingens
klagomålsenhet
 
där sa de att det var troligt
att jag råkat ut
för nåt som man kan kalla för
ett felaktigt beslut
 
Och jag sa: vad ska jag göra
den handläggare jag har
vägrar ju försöka att höra
och ger skumma svar
 
"Jo vettu, nu på momangen"
- jag tror hen nästan svor - 
"ska du få numret till chefen
för ditt lokalkontor"
 
Och när jag ringde upp Chefen
fick jag nästan slag
för Chefen sa att  beslutet
"det tog ju faktiskt jag"
 
men när hen hört hela storyn
blev hen tyst ett tag
och sa "jag tror jag fått ett felaktigt
beslutsunderlag"
 
Och chefen fixa å trixa
och efter några dar
hade jag inte min gamla
handläggare kvar
 
nej, jag fick träffa en annan
som sa att din praktik
kan du väl få ha om du vill
på stans enda vegofik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0