Söndagsbesvikelser

Tandläkaren förklarade för mig hur Dixie Chicks kan få ett sådant driv i sina låtar. Jag minns inte att jag hade frågat, men tandläkaren ville hur som helst berätta. Han förklarade att det hela beror på ett ämne i blodet som heter Evelinelium.

Jag blev väldigt besviken när jag vaknade ur den drömmen i morse.

Guy Clark har gjort en sång som heter Darwettia's Mandolin. Jag hörde den första gången idag och hajade till över att jag tyckte att han sjöng "Gonnorhea's mandolin" och fick gå och kolla upp det hela. Livet som lomhörd är intressant, men leder till besvikelser när sanningen dyker upp.

Sista besvikelsen för idag är en tyckesyndom-besvikelse. Stackars finansministern vill sänka taket i a-kassan för han har blitt besviken på att den redan låga nivån inte har gjort att folk har fått fler jobb. I hans värld är låg inkomst ett "incitament att söka jobb". Jag måste göra finansministern besviken genom att berätta att det enda incitamentet att söka jobb är: jobb. Jag rekommenderar att finansministern antingen hör på Guy Clark eller skaffar sig en flaska Evelinelium för att få lite driv i tillvaron, så slipper han jiddra med oss andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0