Joan vs Noel: 1-0

Noel Gallagher är stolt över att han lärt sina barn slänga saker på kor. Vi pratar om en av världens mest framgångsrika män här. Detta är vad han är stolt över: att hans barn ger sig på djur. Tur då att Joan Jett sagt till honom på skarpen.

Men man måste ju förstå Noel. Korna går där i godan ro och bara tigger om att bli överfallna. Precis som korna i köttfabriken. Har de väl gett sig in i leken får de leken tåla och där kom bultpistolen och leken är över.

Fredrik Reinfeldt är stolt över att han lärt sitt folk att slänga skit på arbetslösa. Vi pratar om en av Sveriges mäktigaste män här. Detta är vad han är stolt över: att arbetslöshet ses som ett brott.

Men man måste ju förstå Fredrik. Det är klart det sticker i ögonen på honom, där han går med sin bautalön och jag i godan ro sprättar upp mitt a-kassekuvert där jag får 8000 kronor efter skatt. Hur kan jag vara så pinsam? Fram med bultpistolen, tänker han. Måtte jag hinna skicka Joan Jett på honom först.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0