Jobbpakten

Eftersom jag av dunkel anledning har "Herrarna i hagen" på hjärnan denna förmiddag och av en ännu dunklare anledning är arbetslös, har jag skrivit en ny text till "Herrarna i hagen" angående hur snällt det faktiskt är att vara arbetslös.
 
Jobbpakten (Melodi: Herrarna i hagen)
 
Vem är väl jag att ta jobbet från nån annan
Aj aj, ta jobbet från nån annan, aj, ta jobbet från nån annan
Som är bättre på att sköta kaffepannan
Aj aj, att sköta kaffepannan, aj, att sköta kaffepannan
 
__________________________________________________________________________________________
 
Den blev inte längre än så där, sången, eftersom jag faktiskt inte kommer ihåg om resten av melodin till "Herrarna i hagen" bara är sådär hela tiden eller ens om den är sådär som jag minns den. Bara därför blev sången rakt obegriplig, men jag gör som TS Eliot och förklarar hela rasket på en gång, så slipper du försöka tolka själv:
 
Det är alltså otrevligt av folk att ta de stackars jobb som finns ute på marknaden, eftersom det säkerligen är någon annan som behöver jobbet bättre. Att det enbart finns jobb som går ut på att man ska koka kaffe är såklart en liten överdrift. Det finns inte några sådana jobb heller. Däremot finns det rätt många jobb att söka för folk som är vana att ha någon som kokar kaffe åt dem.
 
Klipp ut och spar detta och skicka som bilaga med din ansökan om ersättning från A-kassan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster Vegan

fan va bra du är

punkt.

2012-07-12 @ 21:11:39
URL: http://www.systervegan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0