Du och jag och Boken

Det har blivit lite väl mycket Dolph här nu, så jag lovar att inte skriva något mer om honom förrän jag sprungit halvmilen på tio minuter.


Istället ska jag berätta flera dagar i efterskott att provtrycket på Boken har kommit. Snett och vint och konstigt blev det, så jag antar att det är som det ska vara. Nu gäller det för mig att inte skriva till förlaget och säga att jag inte tänker göra någon bok, eftersom det bara är proffs med välformade ögonbryn som kan ge ut böcker. Jag klamrar mig fast vid mitt mantra: "Inkompetens är den talanglöses enda hopp".


Så snart är boken ute till salu och då kan du köpa en väldig massa exemplar av den och bidra till att jag blir glad. Insåg igår att jag, efter två månaders arbetslöshet, bara har två månader kvar av A-kassan (på grund av det klurigaste regelsystemet näst efter Kalle och Hobbes Kalleboll.) och sedan måste jag ansöka om att få bli medlem i kungafamiljen för att få fortsatt bidrag av samhället. Så nu tänkte jag ge ut en bok i månaden för att få lite tryggad inkomst. Det innebär förstås att du måste ta tredubbla jobb för att ha råd med ständiga bokinköp, men strippklubben i Mörsil tar alltid emot nya ansökningar, så vi fixar detta.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0