Minnenas trälvision

Föregående två inlägg är ett utslag av min skolångest, som dyker upp varje hösttermin. Först genom mardrömmar om misslyckade lektioner ett par veckor före skolstart, sedan genom oro över att jag kommer att leta fram ett lärarjobb bara för att få in lite pengar.
 
 
Du som läst Tapetorkestern i alla dessa år (hurra för dig!) vet att jag numera är strängeligen förbjuden (av familj, vänner och mig själv och doktorn) att jobba som lärare pga stressen, men att inte ha en lön är också stressigt, så inte vet man hur det kommer att hampa sig framöver. Mest stressad är jag just nu över att jag snart måste gå till Arbetsförmedlingen (ännu ett kärt återseende för trogna läsare) och ropa "wöööhh, äre här man hitta massa jobb ällä???" för att bli avsnäst, avhyst och avstängd. Har dock skjutit upp besöket för att jag först vill ha besked från doktorn (känd från Tapetorkestern) om jag har fel på sköldkörteln (ännu en kändis) eller inte.
 
Har försökt tre dagar på raken att ringa vårdcentralen, men antingen är tidsbokningen stängd eller så är telefonkön så lång att jag inte minns (minnesförlust är ett vanligt symtom på sköldkörtelproblem, men jag glömmer alla mina symtom så fort jag kommer till en läkare) vad jag skulle säga när jag kommer fram och då lägger jag på luren i förebyggande syfte. Sköldkörtelproblem och andra hormonella besvär kan utlösas av stress, vilket är troligaste orsaken i mitt fall. Eller så handlar det bara om gnäll. Det utlöses oftast av Arbetsförmedlingen.


Kommentarer
Postat av: Å

Försök säga -sjukdom i sködkörteln- Klara du det kan du ju prova att säga det tre gånger i rad. När du kan det så kan du ju alltid dra till med - Jag har en sjujäkla sjukdom i sköldkörteln och vill bli sjukskriven.
Sedär, ett litet exempel på de uttalsövningar jag numera gör med SFI-eleverna.

2012-08-29 @ 21:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0