Ch-ch-ch-changes, enter the dragon.

Det är drakens år, säger Mittuniversitetets hemsida. En storögd drake glor på mig och säger att drakens år innebär förändringar. Särskilt för mig, som är född i drakens år. Min födsel orsakade sannerligen förändringar i min mors liv, men annars har jag inte åstadkommit några storslagna saker. Därför ska jag ta och söka mig en utbildning. Utan utbildning kommer jag aldrig att bli vare sig FN-ambassadör, akrobat eller ett dugg lik Angelina Jolie och så kan vi inte ha det. Om jag skaffar mig en riktig utbildning kommer allting att lösa sig och det blir världsfred och en ny säsong av The Wire och alla kramas på gatorna fast de som inte vill kramas kan få stå i ett hörn och vara lite mysiga av sig ändå.


Men jag har alltså ingen examen. Har gjort som dinosaurierna och läst strökurser om intressanta saker och sedan en massa engelska tills jag inte kom på vad jag skulle skriva D-uppsatsen om och sedan blev jag medelålders och fick annat att tänka på. Men i cykler återkommer mitt utbildningsbegär (t.ex. när jag märker att vi behöver världsfred) och då tänker jag att nu ska jag baske mig läsa ett helt program och inge småtjafs men så tornar CSN upp sig som en storögd drake och säger att det är väl ändå inte möjligt att vi ska ha ännu mer att göra med varandra? Så då lägger jag utbildningsplanerna på hyllan, bland noppriga halsdukar som Angelina Jolie aldrig skulle ha på sig.


Men den här gången ska det bli av, för idag är sista ansökningsdag och hur svårt kan det vara att hitta en drakgodkänd utbildning? Ganska svårt, visar det sig, för det enda jag ser i hela världen är det här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0