Född i pannkakans tecken

Stekte pannkaka och pratade om att jag stekte pannkaka på Facebook och tänkte på vad lång lång tid det tar att steka pannkaka, precis som en annan på Facebook skrev häromdagen. Inte alltid är livet jättespännande.


Medan jag skrev det där om pannkakan på Facebook började Youn Sun Nah sjunga låten Pancake. Jag vet inte hur det är med er, men för mig är Youn Sun Nah dagens, kanske årets, bästa upptäckt. Jag var dessutom helt ovetande om att hon skrivit en pannkakssång. Jag fortsatte med pannkaksstekandet och då slog det mig att Tori Amos också gjort en sång med titeln Pancake. Två övernaturligt begåvade sångerskor har alltså skrivit om pannkaka. Betyder det att jag, som så ofta tänker på pannkaka, IJENKLIEN är en övernaturligt begåvad sångerska? Är det ett tecken?


Då kom jag att tänka på en munk, vars namn jag har glömt (kanske för att han levde för bra länge sedan, typ på 1600-talet. Om du kan något som är ännu längre tillbaka än dess kan du dra till med det.), som trodde att precis allt var ett tecken. Om han hade rätt eller inte har jag också glömt. Och det är tecken på inget annat än ålderdom.


Huruvida munken ofta stekte pannkakor har jag inte heller någon koll på, men säkerligen tyckte han också om Thore Skogmans Plättlaggen. På tal om övernaturliga begåvningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0