Bli-låtet

Jag skulle ju gå ur facket, men så kom det annat emellan. Dolphboken har nämligen inte kommit till biblioteket ännu, så jag ramlade ner i apati och grämelse ett tag. Sedan blev jag på bättre humör när jag såg Israel Nash Gripka och hans kompande killar i kavaj i torsdags och då hade jag definitivt inte tid att skicka göreslutbrev till Kommunal. I publiken fanns en medlem ur Hoven Droven och jag tänkte ett tag att nu vore det väl på sin plats att jag säger till honom på skarpen att orkestern hanses försvårar min löpträning genom att spela i takt jag inte kan springa i, men jag lät bli.


Men Kommunal. Jag får lite separationsångest. Tänk om de blir ledsna för att jag bryter med dem? Tänk om de säger "jaha, och vem tror du vill ha dig då?" och så sprider de ut till alla andra fack vilken usel medlem jag är och så får jag inte chans på ens Alfakassan till slut.


Nog bäst jag väntar tills Dolphboken kommer, så jag kan försvara mig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0