Bara bra, tack

Tack vare Vegologi fick jag häromdagen höra Tori Amos nya skiva Night of Hunters. Det går inte att beskriva hur bra den är. Hör den själva och bli helt omkullvälta av storhet och perfektion och känn hur något kan vara både pretentiöst och bokstavligen våldsamt underbart. Eller så kan man som Mannen påpeka lite försiktigt att "allt låter väl ganska likadant" och då har man helt rätt. Ganska likadant och helt perfekt. Som tio varianter på kladdkaka i små små bitar. Man vill ha mer precis hela tiden. Så köp köp köp. Kom bara ihåg att gå via God Handling först om du handlar skivan på nätet.

Tori Amos kommer till Oslo i oktober, men precis som Bob Dylan har hon ingen känsla alls för min privatekonomi, så jag kan inte sjava dit och se na. Tror jag. Hon är så bra att jag blir både euforisk och avundsjuk, så säg inte nej, säg kanske kanske kanske åker jag till Norge ändå.

Avundsjuk blir man på folk som besöker på bokmässan i Göteborg nu i dagarna också. Kanske inte helt euforisk men åtminstone imponerad och road blir man av skojiga Liv Strömquist och Bollstas store son Mats Jonsson som ska ha något slags ståhej där. Båda två har nyss kommit ut med nya seriealbum och lyllo er som kan gå dit och mingla. Om inte annat för att ta reda på om det är sant som det sägs i Kramfors, att folk från Bollsta har galoscherna på örona.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0