Reklamavbrott

En helt grå söndag, då löven helt gett upp och kastar sig i backen och frosten hånflinar på backen, då får man vara glad över det lilla. Till exempel att Facebook inte har full koll på vem jag är.


Facebook ägnar massor av tid åt att ta reda på mina konsumtionsmönster, för att kunna rikta oemotståndlig reklam till mig. För det första har de inte inte tagit reda på att jag i princip har köpstopp. För det andra tycker de idag att jag ska "Köpa läppstiftet som får läpparna i form på 7 dagar". Nog sitter Dolph och tjurar i ett hörn här hemma för att jag inte kommit igång med träningen än, men munnen min behöver i alla fall inte åka på boot camp. Dessutom tror Facebook att om jag någonsin köpte ett läppstift (vilket enbart kan hända om jag råkar göra en smoothie på LSD, hembränt och lobotomi och dricker för fort) så skulle jag välja Max Factors produkter. Max Factor tycker djurtester är finemang, så om man köper ett läppstift från dem har man brist på empati och då är man förmodligen psykopat och då ska man sitta hemma och virka grytlappar av sina egna ögonbryn och inte störa allmänheten.


Dessutom tycker Facebook att jag ska vara med och rösta i en osttävling. Att det ens finns en osttävling är orsak nog att lägga sig under evighetsfilten och försvinna in i slutmörkret, men det är kanske lite drastiska åtgärder. Istället kan man upplysa folk om att ost görs på mjölk från kor som tvångsinsemineras och sedan föder kalvar som stjäls ifrån dem ganska på direkten och sedan slaktas kossan när hon inte kan vara kofabrik längre. Kött- och mejeriindustrin är oskiljaktiga, så bägge kan dra åt fanders och hälsa till pälsindustrin när de ändå är där.



Till slut skriker Facebook desperat att jag väl ändå kan köpa en liten trendig skinnjacka, för om man vill vara fin och frän och liksom räknas, då är det klart att man klär sig smakfullt i det senaste. Jag och mina vänner drar av lite hud från fingrarna och syr varsin jacka till Facebook och jackföretaget, så att de kan klä sig ordentligt nu när kylan kommer. Inget värmer så bra som äkta skinn.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0