Pep talk

Pratade med en ny och artig kollega om Halloweenkostymer och sa att jag själv dagen till ära klätt ut mig till de levande döda. "Jahaaa...", sa kollegan försiktigt och tittade på mig, som såg ut som vanligt. Antar att hon tyckte det var märkligt att jag varit utklädd ända sedan hon började jobba där.


Måste ta ledigt en vecka för att orka ställa om klockan nu när det är vintertid. Lämpligt nog blev jag plötsligt arbetslös. Kanske till och med kommer att få energi nog att byta glödlampan i hallen Eller slänga ett pappersskräp som ligger på köksbordet. Måste nog göra en lista först. Om jag orkar.


Tuppar föds upp för att få sina kammar avhuggna så att fula människor kan göra läppförstoringar och bli ännu fulare. Hajarnas fenor huggs av och hajarna slängs tillbaka i vattnet, så att dumma människor kan äta hajfenssoppa och bli ännu dummare. Kalvar slits från sina mödrar för att mödrarna ska kunna ge mjölk till feta människor som blir ännu fetare.


Det är inte bara jag som är trött. Hela världen sover.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0