Inge mera jobb på farmen

När Bob Dylan bara var en lillpojke sjöng han i svängomen "Maggie's Farm" såhära: "Got a head full of ideas/that are driving me insane" och det är ju bara att säga lyllos dig, lille Bob. Fast nu är han 70 och inte så liten, men ni förstår att man får böja tiden lite hur man måste för att det ska passa ens syften. Och ens blogg. Tillbaka till syftet: Bob beklagade sig över att han hade huvet fullt av idéer och det höll på att slänga honom utför vansinnets brant.

 

Värre är det tvärtom. Mitt huvud är så tomt på idéer att spritt språngande galning är det enda jag har att föreslå för Arbetsförmedlingen när de kräver att få ett svar på vad jag ska bli när jag blir stor.

 

Om en vecka är det dags att besöka Arbetsförmedlingens Labyrinth of Doom igen. Då tänker de fråga varför jag inte skaffat mig en utbildning och ett jobb eller åtminstone familj eller några postkodmiljoner så att jag aldrig mer måste besvära dem mitt i fikarasten. Oftast brukar jag då bara skrapa med foten och bli generad och säga "Förlåt, snälla damen, men jag är en dålig människa och är inte ens värd att få sitta här och samtala med Ers Höghet".

 

Den här gången tänkte jag att det skulle bli annorlunda.

 

Nästa vecka ska jag stolpa in på Arbetsförmedlingen, stolpa ut igen och spika upp mina teser på deras ytterdörr. På Arbetsförmedlingens entré ska det stå fastnaglat följande meddelande:

 

Eller nej, förresten, jag har inte kommit på vad det ska stå än.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0