Longa brevis


Ibland är jag rädd att någon tar mina ritegubbar på så stort allvar att de tror att de måste bli en av dem. Jag hade ingen aning om att en av mina läsare är "journalisten" Peter på "tidningen" Commersen. Han har skrivit en hel artikel om hur avis han är på alla lyxminkar som lever i princip teppanyakihällsliv. Han har säkert fått många fina pengar för detta från Farbror Flåskinn himself - Svenska Pälsdjursuppfödares VD Jörgen Martinsson - eller möjligtvis en flått minkhuvud i sängen om han inte skriver finfint om hur kalasbra det är att vara betjänt åt alla dessa minkar som lever rullan i sina etagevåningar.

Ni som vill delge Peter på Commersen era tankar om hans journalistiska gärning kan göra som jag och maila honom på [email protected]. Om det vill sig riktigt väl kanske ni kan bestämma en mysig dejt på valfri minkfarm mitt i natten och ta lite stämningsfulla bilder.  Kanske blir ni vänner för livet och så kan Peter försörja dig på sin feta pälsmutor-lön och då blir det champagne och confetti och säkert lite naket också.

Det är aldrig för sent att skaffa sig en ny brevvän.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0