Barnsoldaternas intresseklubb antecknar

Min favoritreplik ur en gammal svartvit och svensk film som jag inte har en aning om vad den heter uttalas av en milt upprörd man som hittas i en garderob: - Nu har jag suttit här och blivit riktigt arg!

 

Favoritrepliker ska man spara på, men ilska ska man inte göra likadant med, därför skrapar jag av mig lite arg smuts rakt över era huvuden.

 

Egentligen är jag arg över ännu en artikel som jag just har läst som handlar om att musiker inte ska ha betalt, eftersom musik  är något slags allmängods som ska delas lika bland Folket, men det är inte mycket att orda om. Folket har jag aldrig förstått mig på.

 

Istället är jag arg på att jag ännu en gång i verkliga livet fått serietidningskommentaren "men det är väl bättre att hjälpa barnsoldater i Somalia än att rädda kycklingar?". Det vore kanske OK att uttala sig så om man vore en heltidsengagerad barnsoldatsräddare i Somalia som inte har tid med annat, men jag är 99% säker på att den som sa det befängda inte är det. Isåfall vore det synnerligen märkligt av honom att sitta på Facebook istället för att vara ute på Mogadishus gator och torg och rädda ungar till höger och vänster.

 

99% av Sveriges befolkning är BÅDE fullt upptagna med att äta kycklingar och att strunta i somaliska barnsoldater. 99% av dessa svenskar skulle enbart börja rädda somaliska barnsoldater om man hotade med att förbjuda kycklingätande i Sverige.

 

100 % av dessa svenskar är inte engagerade i någonting alls förutom att äta kyckling, vilket märkligt nog inte en enda somalisk barnsoldat räddas utav.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0