Sammetstår i ögona

Insåg idag att J Mascis kanske inte sjunger som jag alltid trott i min favoritsång Green Mind med Dinosaur Jr. Men jag vägrar ta reda på den rätta raden, eftersom jag tycker "Counting your eyes, velvet toes" är så fint.


På stan kryssade jag mellan julklappsstirriga människor och hajade glatt till när jag såg en välbekant person komma gående emot mig. Jag hann inte rusa fram och kramas, eftersom jag såg att det var jag själv som vandrade fram i en klädspegel.

Tack till alla som gett väldigt bra råd i tävlingen! Grattis till Jo, Erik, Mal, Eva-Linda, Elin och Susanne! Det går inte att ha bara en vinnare när bidragen är så bra. Tavla kommer snart!


Imorgon ska jag besöka Arbetsförmedlingen för en diagnos. Jag ska förklara att jag är nästan lugn och harmonisk och dessutom ganska glad. Då begriper de att jag har drabbats av arbetslöshet och vill bota mig med en massa kurser i hur man säger hej och skriver sitt namn, men då säger jag nejtack och frågar om vi inte bara kan vara vänner istället.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0