Ändrade planer

I DN påstås det att köttindustrin ligger bakom de "trendiga" köttdieterna. Imorgon kanske det kommer ett avslöjande om att tobaksbolagen vill att folk röker eller att scientologerna sponsrar Tom Cruise.


Hemma i Jämtland igen efter fem dagars hårt leverne i Göteborg. Äta, vila, äta, vila, äta, vila. I Göteborg har de kommit på en alldeles fantastisk uppfinning som heter "veganmeny". Det innebär att på väldigt många ställen kan man välja mellan flera olika saker att äta, istället för att kocken ska sucka och säga att "jahaja, duger det med wokade grönsaker?". Trots att "veganmenyn" var tydligt skyltad var det inte någon alls som blev ledsen över detta och sa att det är väl för bedrövligt att det ska få finnas annan mat än lövbiff och pölsa. Istället beställde "vanliga" människor veganskt av bara farten och världen blev lite ljusare och peace and love och sådärjan.


Psyktanten sitter fortfarande och funderar över om hon ska tordas ringa mig. Jag tänkte först hjälpa na litegrann genom att ringa en gång till, men så tänkte jag att jag ska väl inte både vara grinig sociopat OCH påstridig. Dessutom kanske jag inte alls har problem, det är bara åldersnoja, och åldersnoja kan man inte gå till doktorn med, för då skriver de bara ut Botox och motion och meditation och så står jag där utan något som helst tecken på skärpning.


Dessutom har jag just tackat ja till att börja jobba som lärare igen, redan imorgon.


Men räddningen är på väg. Dolphboken kommer vilken dag som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0