Levon Helm och andra kex


Idag låter jag min inre Plus-Sverker gå bärsärkagång på bloggen.


Om du inte har hört Levon Helms skiva Electric Dirt är du en lyllopelle som har en massa sväng att se fram emot. Om du köper den, det vill säga. Jag vill inte uppmana till överdriven shopping, men om du prompt vill handla något är det lika bra du lägger pengarna på den skivan. Kom då bara ihåg att gå via www.godhandling.se och välj en fin organisation - t.ex. Djurens Rätt eller Forska Utan Djurförsök - som tjänar pengar på att du inte kan hålla börsen i styr.


Lagom till bikinisäsongen lanserar Singoalla ett blåbärskex, som tydligen är veganskt. Jag vill inte uppmana till överdriven kak-konsumtion, men om du absolut inte kan låta bli att skaffa köpebröd kan du lika gärna välja det som inte är djurfientligt. En del av Göteborgskex-sortimentet är dock fyllt med dynga från mejeriindustrin, så helt fint är det väl inte att handla av dem. Å andra sidan är det svårt att hålla händerna helt rena när man går på mataffärn, så det kanske är bra att stötta de få plågofria alternativen som de stora jättarna lanserar? Jag vet inte. Upplys mig. Tyvärr brukar blåbärsprodukter lukta latrin (slängde nyligen en påse blåbärstuggummi - som jag köpt antingen på fyllan eller på fastande mage - för att tyggegymmit stank bajamaja and there is no way around it), vilket sänker mina förhoppningar kring denna lilla lyckokaka. Det ökar dock mina chanser att få plats i en baddräkt kring juni. Tipsar massmedia om detta redan nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0