Bara spott, bara spott, bara massor utav spott

Så har jag gjort det igen, det som jag lovade att jag aldrig skulle pyssla med. Jag kommer att hamna i en dokusåpa för okändisar på avvänjning. Var beredda på att se Tapetorkesterns bild i Aftonbladets TV-bilaga och förskjut mig icke.

 

Eller jo, förskjut mig, för det är vad jag tänker göra. Jag har alltså ännu en gång läst kommentarer till en artikel i lokaltidningen. En SD-politiker hade ringt polis efter att ha blivit spottad på av en så kallad ungdom. Oavsett vad man tycker om detta (till exempel att polisens resurser går till spottbekämpning) bör man INTE läsa kommentarerna. Jag lyssnade inte på mina varningsklockor som jag stod i bakgrunden och plingade högljutt med.

 

Människor som skriver kommentarer till lokaltidningens artiklar i allmänhet och artiklar om SD-politiker som blir spottade på i synnerhet tillhör två kategorier. Den första är rätt sällsynt: folk som skriver något sansat alternativt upprört men läsbart, vettigt och sakligt.Den andra sortens åsikter är inristade i kommentarsfältet  med avsändarens båda händer krampaktigt hållna runt en pinne. Om man lyssnar noga kan man höra hur han/hon/det flåsar "öhöhö" med tungan slött hängande ur munnen och tårna bekvämt uppkörda i ändan. Om det nu funnes så viga neanderthalare.

 

 

Över hälften av de kommentarer som skickats in till artikeln om SD-politikern som blev kriminellt salivantastad (alltmedan en pensionär blev rånad något kvarter bort men det fick hon allt lösa själv eftersom polisen var på Viktigt Uppdrag) kommer från folk som är...vad ska man säga? Mentalt missanpassade? Nej. Det låter som en eufemism och sådana kan man inte slänga sig med, för då vet inte Vanligt Folk ( = SD:are) vad man menar och då tror de att man är någon slags Elitmänniska och visserligen vill de ju avla fram en Elit men inte någon som är för välutbildad för det är bara vänsterpack och annat slödder som vill hålla på med sådana översittarfasoner som Utbildning och VISSERLIGEN vill SD att folk ska vara översittare, men bara att partiledningen ska vara det, för man ska lyda sina herrar och ingen har dött av lite gammal hederlig fascism, men Folket ska banne mig inte utbilda sig för då blir det bara en massa jävla bråkiga kommunister eller anarkister eller islamister eller sådana som läser böcker och tror att de är viktigare än oss andra Arbetare, för just ja, vi är precis ett arbetarparti, ja det är vi, fast inte för vilka arbeten som helst, utan typ sådana där arbeten som invandrare är ute efter och gör så att alla våra egna blir arbetslösa och det är inte bra när folk blir utan jobb för då kan de bli fackföreningsaktiva men lite bra är det ju för SD med stor arbetslöshet för det är bara missnöjda människor som vi kan nå fram till, folk som förlorat allt hopp om framtiden vill gärna ha en liten Jimmie Åkesson i sitt liv för då blir allt lättare och hallelujah, nej nu gick det allt lite överstyr här för vi vill ju inte framstå som ett religiöst fanatiskt parti även om vi bygger på kristen grund, tror jag, fast inte FÖR kristen grund för vi tror ju inte på det där med att vända andra kinden till och att man ska älska sin nästa och så vidare jävla söndagsskoletrams, vi tror på kampen och kampen är emot i princip vad som helst men mest emot DIG för du är så jävla politiskt korrekt och är det något som hotar Sverige så är det att det inte finns någon yttrandefrihet kvar utan bara en massa PK:are som tror att det blir en bättre värld om man inte säger att invandrarna ska UT UT UT skarom för bövelen för vill du kanske bli tvungen att bära slöja du också, kärringjävel, som vägrar avla ariska barn åt mig fastän jag har på mig After Shave och lovat att inte skicka anonyma brev till folk jag stör mig på men gå du bara, gå och ligg med någon invandrare istället för mig för det är ju det du vill och här står jag som en martyr på Östersunds torg och blir SPOTTAD PÅ! Fatta! Fatta hur jag offrar mig för Sverige och ni andra går runt som i en bubbla och fattar inte vad som håller på att hända. Men jag, jag är den som ska visa er en strid ni sent ska glömma. För jag har ett mål och ett syfte och det är rent, det är fint och det är något som ska göra mig till er Ledare.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0