Arga leken slutar nu


Saker jag måste sluta bli arg över:

 

  • Att skogen dräller av folk som gör mig nervös när jag försöker springa
  • Att jag glömt ta av mig solglasögonen och alltså inte kan ta på mig de vanliga glasögonen ovanpå när jag kommer in från höstsolen
  • Att det är höst

 

Jag har fullt upp med att vara arg över att så många inte vill ha en bättre värld, så jag blir nog lite överdrivet stingslig. För att citera en vän: jag blir lite känslig i valtider.

 

Om de minst dåliga vinner, kan jag säga puh och återfå en viss gnutta hopp om mänskligheten. Om de sämsta vinner tänker jag vräka i mig innehållet i min cyanidring.

 

Eller tröstäta i en vecka och bara se på romantiska komedier och lyssna på Tindersticks och gå runt i pyjamas och vägra tvätta håret.

 

Sedan kommer Phoebe och Joey och säger att det löser sig om fyra år igen, vi sätter oss och fikar tills det har gått över och om vi blir arbetslösa blir vi kanske det på ett lustigt Ross-vis och kan skratta åt alltihop och så säger Chandler något om att livet är som en enda lång väntetid hos Försäkringskassan och så har jag plötsligt Rachels ben och kan gå på anställningsintervjuer i kortkort och få ett välbetalt jobb trots att jag inte har en aning om vad arbetsuppgifterna går ut på. Sedan går jag hem och blir Monica som finner lyckan i att städa städa varje fredag och så varje jul.

 

Så förfäras ej, du lilla hop.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0