1447, the number of the... what?

Tokskyndar mig hem på rasten för att hinna träffa Mannen och äta den bästa kladdkakan sedan Kalmarunionens dagar. Tittar som hastigast på handen och ser att jag där skrivit 1447. Va? 1447? Jag drar mig till minnes att jag nog skrev något på handen imorse, men har absolut inte kvar anledningen i huvet.

 

Mannen vet inte heller vad 1447 betyder. Var det då Kalmarunionen var i farten? Varför skrev jag det isåfall på handen? Ska jag komma ihåg 1447 saker?  Är det min IQ? Är det koden till bankfacket där jag låst in hemliga dokument (kladdkakereceptet och Mina Vänner-boken) och kanske originalmålningen av Skriet? Är det antalet gånger Anders Borg fnissat när han tänkt på konsekvenserna av den brutala finanspolitiken? Fjortonhundrafyrtiosju tvångstankar jag tänkt? Är 1447 någon fånig populärkulturell referens jag tänkt använda i bloggen?

 

  • 1447 Ultra är tydligen en asteroid. Jag skriver dock aldrig upp saker som ramlar runt i rymden på handen, för då skulle jag varken hinna sminka mig på morgonen eller leta rätt på mina vantar som försvunnit flera gånger (1447) sedan gårdagen. Och om jag inte hinner sminka mig kommer är det 1447% mindre chans att jag finner meningen med livet eller får ett riktigt jobb eller åtminstone inte blir slentriandeprimerad. Om jag inte hittar vantarna fryser jag ju, eftersom det snart är -14.47 grader ute i detta perversa vinterland.

 

  • 1447 dumma TV-programidéer  pitchas just nu i ett konferensrum nära dig. 1447 stycken godkänns.

 

  • 1447 tåhävningar gör Henry Rollins före frukost

 

  • 1447 kalorier finns i en kladdkaka så man bör äta drygt en och en halv för att få i sig hela dagsbehovet. Särskilt viktigt om man tränar, Henry.

 

  • 1447 pälsfarmare drar en lättnadens suck över att de aldrig ses som skurkar eftersom fokus ständigt ligger på det fåtal människor som släpper ut minkar istället.

 

  • 1447 kr skulle räcka till att betala böter för 46 felfrankerade brev. Hittills är jag uppe i ett. Räkna själv ut vad det kostar att sätta på bara ett frimärke där det tydligen skulle vara två och tänk samtidigt på vad det skulle kosta Posten om de skulle ersätta mig för alla brev de slarvat bort men vägrar stå till svars för.

 

  • 1447 planer smider Radiotjänst för att få tag i mig och Mannen eftersom varken brev eller telefonsamtal varje vecka fungerar. De kan inte för sina små TV-licensliv förstå att man frivilligt avstår från TV-innehav, trots att vi meddelat dem detta otaliga gånger.

 

  • 1447 gånger missuppfattar man vad Shane McGowan sjunger.

 

  • 1447 lustiga utklädningskläder provade Jimmie Åkesson innan han hittade något han blev nöjd med till Riksdagens öppnande.

 

  • 1447 ord försöker Elvis Costello  pressa in i varje sång, ofta i varje mening.

 

  • 1447  ansiktsmasker  testade jag under perioden 1990-1995. Rivna morötter fungerade särskilt illa eftersom den orangea färgen inte gick ur skinnet på hela dagen.

 

  • 1447 år tar  Melodifestivalen.

 

  • 1447 människor blir gravida bara av att läsa Tapetorkestern.

 

  • 1447 träffar visar Google om man skriver "varför har jag skrivit 1447 på handen?"

 

  • 1447 namn provade William Broad innan han fastnade för Billy Idol. Steve Stevens försökte inte ens.

 

  • 1447 är enligt Wikipedia året då Hans och Syuerd Freyse samt Hans Scryuer (alla i Erik av Pommerns tjänst) skriver en libell (liten bok), som är en smädesskrift mot Karl Knutsson, en filur som köpte ett stort gods i Estland. Den kanske troligaste ledtråden till min tillfälliga handtatuering hittills.

 

  • 1447 chanser har man varje dag att göra någon annan glad.

 

  • 14, 47 läsare har redan räknat ut vad 1447 står för.

 

  • 1447 sekunder tar det efter man gått ut genom dörren innan man kommer på att man inte vet om man kommit ihåg att stänga av spisen.

 

  • 1447 möjliga orsaker strök jag från den här listan. En av dem var tyvärr inte denna.

 

Jag ids inte tänka mer, äter mer kladdkaka från paradiset och vinkar hejdå till Mannen som far iväg till sitt byggprojekt utan att fundera ett dugg över varför jag skrivit 1447 på min hand.

 

Då kommer jag på det. Det står inte 1447 på handen. Det står oerhört slarvigt 14.40. Då nästa lektion börjar. Det skrev jag på handen tio minuter innan jag sprang hem, för att inte glömma när jag skulle vara tillbaka.

 


Kommentarer
Postat av: Anita

Lysande Lotta, lysande! :D Fast minnet lyste med sin frånvaro.

2010-10-20 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0