Barnbloggen, del 3

Blev tvungen att pressa en massa apelsiner efter de senaste två inläggen, så jag kanske måste boka en koll på MVC ändå.


Jo och jag står enade i kampen mot graviditetsfunderarna genom att fundera på vad man ska med barn till. De (bebisarna) kan ju varken spela gitarr, laga mat eller ens konversera, så än har jag inget bra svar. I somras hälsade ett par nyblivna föräldrar på, med nybliven bebis i högsta hugg. Mina åttaåriga syskonbarn var också hemma och deras moder undrade om de också ville ha en litet syskon. Det ville de. Då sa deras pedagogiska mamma att småbebisar bara skriker och bajsar och gråter hela tiden, varpå min ena systerson svarade upprört och nickade mot de stolta småbarnsföräldrarna: "Men shhh!!! De kanske inte vet om det!!!"


För er som undrar så har jag inget emot barn, bara de är så vackra och begåvade som mina syskonbarn. Övriga ungar begriper jag mig inte på. Och tänk om jag får en stenkorkad unge som bara vill titta på Stefan och Krister och läsa Liza Marklund eller skriva kommentarer i lokaltidningen? Då tycker jag kanske inte att det var värt besväret att spricka kors och tvärs och börja lyssna på Rix FM (som alla nyförlösta mödrar gör, av någon bisarr men säkert biologisk anledning. Hjärnan blir till gröt osv) .


Sannolikheten att jag skulle få ett tjusigt och smart barn är i och för sig 50 % eftersom den tilltänkte fadern är synnerligen fin och intelligent och förmodligen den mest perfekta pappa man kan tänka sig. Men hur jag än vrider på det kan jag inte lyckas övertala honom att föda barnet och inte heller att helt och hållet ta hand om ungen själv medan jag läser böcker om otrevliga rockmusiker och funderar över vilket vansinnigt fruntimmer som uppfunnit epilatorn för att hämnas på hela mänskligheten.

Får man äta kladdkaka när man är gravid?


Kommentarer
Postat av: mariana

Efter att ha läst din nu så kallade barnblogg så känner jag mig faktiskt rätt duktig med barn. Så tack för det ofrivilliga peppandet! Haha.. Men så illa att ha barn är det faktiskt inte, du ska uppfostra barnet som du själv ha blivit lärd och samtidigt lägga in dom små delarna du själv ha upplevt så om vi säger såhär - du bestämmer hur du vill att ditt barn ska bli så du har en otrolig makt över hur du vill att framtiden ska se ut. Fast kladdkaka gav mig tyvärr ilningar i tänderna + en sjuhelvetes halsbränna :)

2010-10-15 @ 21:22:45
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Zabo

Haha vad jag garvade av dina blogginlägg! Känner igen det där tänket. Kids vill man väl kanske ha någon gång i framtiden, men inte just nu. Nu när man är så upptagen med allt annat viktigt såsom att se på tv, läsa böcker eller skriva blogginlägg....



Tricket är att hitta en karl som vill ha barn mer än du vill. Det har jag lyckats med och vi har skrivit ett kontrakt. Om jag föder dem tar han hand om dem. Lysande idé! Fast det där med att spricka hit och dit måste ju ge extrapoäng.. Får lägga in i kontraktet att jag ska ha fotmassage varje kväll under resten av livet också.... Det borde det väl ändå vara värt??

2010-10-15 @ 23:16:03
URL: http://zabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0