Fab Four

Igår hade Tapetorkestern fyra (4, säger FYRA) läsare. Varför så många människor väljer att vara asociala på en lördag förbryllar mig. Själv satt jag visserligen i ensamhetens ludna lilla borg med enbart Levon Helm som sällskap (men vilket sällskap! Karln är snart hundra år men sjunger mameluckerna av vem som helst. Dessutom spelar han trummor så svängigt att inte en enda sak är rak här hemma längre.) och oj vad vi sjöng och hade det trevligt, ända tills jag på riktigt kom ihåg att jag var ensam hemma, blev mörkrädd och var tvungen att gå och lägga mig.


Idag har jag gått runt och försökt glädja Jimmie Åkesson genom att vara svensk mest hela dagen. Jag har förvaltat vårt fina kulturarv genom att läsa DN som skriver om Korvens vänner. Folk går alltså ihop i sällskap för att inte den härliga traditionen att knöka in slaktavfall i tarmar (i flera bemärkelser) ska gå förlorad. Det är som att starta Asbestens Vänner eller Frenologiföreningen eller Stödtruppen För Återinförandet Av Barnaga Samt På Kurs Med Kurt På TV.


I övrigt har jag gjort smulpaj och insett att det blir bättre om man tar dubbelt av allting, eftersom det då blir mer smet att äta innan man gräddar.


Men den senaste tidens viktigaste händelse utspelade sig så klart i Ytterhogdal, vilket alla ni som prenumererar på Tidningen Allehanda redan vet.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0