Evenemangskalendern

Snö ska med snö fördrivas. Hur det nu ska gå till.

Idag är det den 22 november och som om inte det vore nog så är det stegtävling på jobbet. Jag måste alltså ha kläder med någon slags midjeresår i en månad för att kunna fästa stegräknaren på mig, om jag inte puttar in den mellan revbenen. Se kommande dokumentärfilm på SVT Play.


Lyssnade på ett program i P1 om integrationen. Ni vet, den där. Ett pensionärspar satt och suckade över att invandrarna bokar alla datorerna på biblioteket i Vilhelmina. Och att de istället borde skaffa sig familj och hus, som "medelsvensson" (så sa de! Så medelsvensson finns på riktigt, för det har jag hört på radion.) har.


Jag har varken skaffat familj eller hus och har aldrig lust att använda bibliotekets datorer och fick dåligt samvete över att jag är så dåligt integrerad. Men inget dåligt samvete som inte försvinner av lite bra vin. Eller egentligen inte så bra vin, men vem bryr sig.


Gustav Vasa åkte inte vasaloppet, säger DN. Jag och han har bra mycket gemensamt. Spara denna idén till CV. Dags att söka jobb nu. Har sytt en bonad av omöjliga jobbannonser. Lottas ut på julmarknaden, där jag kommer att framföra min lilla trivselpjäs "Hur Sverige gick ner sig i julträsket och andra möjliga förklaringar till vårt allmänna förfall" samt klä mig i pepparkaksdeg
och sjunga tysk industrirock från -87. Se DN:s På Stan-bilaga för detaljer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0