Sjukdomshistoria

I bröstkorgen sitter Diamanda Galás och Captain Beefheart och försöker sjunga Entombedcovers medan de dricker klorin. Smärta, slem och svårt att sova.

 

Som tur var pratade vi (jag och eleverna, inte ovan nämnda trio. De tre satt bara och lekte Lee Marvin längst bak i halsen medan jag skrev på tavlan och drog in pengar till vårt gemensamma hushåll.) om subjekt och predikat på svensklektionen och jag fick Philemon Artur & The Dung på hjärnan.


När jag  gick hem sjöng Beatles "You've really got a hold on me" i lurarna samtidigt som några måsar flög förbi och skrek synkoperat. Jag kände mig ett med kosmos och hela jämrarns Jämtland på en gång. Tills en mås plötsligt kom ur takt och jag tänkte att det var väl själva den också.

 

I övrigt är jag mycket glad över att diskussionen fortgår i kommentarerna till förra inlägget. Läs och begrunda. Och svara gärna, trots att alla Tapetorkesterknappar nu är slut.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bodil

Men jag hann få en knapp iallafall! Tjohoo! ;)

2010-05-05 @ 18:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0