Arbetslöshets

Bra saker: Kjell - rockstjärna OCH Tapetorkestersupporter, tänk att vissa har då tjusiga visitkort - har fått Kommunals eldsjälspris. Skål eller hur ni nu vill fira.

Mindre bra saker: Kommunal håller fast vid att man ska jobba själen av sig på heltid istället för att få en chans att andas och tjäna pengar på deltid.

Kommunal består till stor del av en massa bittra kärringar och överbetalda gubbar, om detta är de flesta överens. Till viss del består dock Kommunal också av folk som vill något - såsom Kjell och hans anhang - och därför kan jag inte vara helt sur på detta fackförbund.

Dock kvarstår misstanken att Kommunal styrs av Skattebetalarnas förening. De vill att jag och sådana som är som jag (dvs underbetalda och handlingsförlamade av ständigt hotande arbetslöshet) ska arbeta minst 40 timmar i veckan och försumma allt vad liv heter för att skapa någon slags tillväxt så att bättre bemedlade slipper jobba alls.

Väldigt få människor har jobb som är roligare än fritiden. Dessa få människor är lyckligt lottade och får gärna ha det så. Men de ska inte bestämma över oss som ser till att de kan ha roligt på arbetstid.

Återigen är jag lite missnöjd över att jag tackade nej till bloggandet för Kommunalarbetaren. Men det kanske inte deras läsare är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0