Rösträtt och lost tracks. Och dagens vinnare!

Idag har jag lärt mig att myskoxar inte alls är släkt med oxar. Är i alla fall nöjd med att jag inte gått och trott att de är några mysiga slags koxar. Eller släxt med de där som joxar i tallarna.

Spenderade merparten av gårkvällen med att leta efter The Weight med Staple Singers. Denna helt magiska version av en av världens bästa sånger av The Band finns på världens bästa film, The Last Waltz. Fast tydligen inte på min kopia. Jag har sett filmen hundra gånger, och sjungit med i The Weight alla gångerna. Nickat när Mavis Staples viskar "beautiful" på slutet. Misslyckats varje gång med att försöka sjunga alla tre stämmorna i "and-and-and, you put the load- put the load- right on me" samtidigt. Misslyckas även när jag försöker sjunga bara en av dem.

Men hursomsihelstsom. Sången är borta! Den finns inte med i innehållsförteckningen i DVD-häftet. Inte heller i kapitelöversikten på själva filmen. Letade fram och tillbaka mången gång innan jag helt enkelt fick inse att någon stjärna slocknat på himlen och dragit med sig The Weight in i ett svart hål.

Har jag kanske hört på sången för ofta? Så den raderats av ren utmattning?

Eller har jag helt enkelt drömt alltihop? Som när jag drömde att jag missade en hel The Band-konsert men i alla fall fick en ros av Levon Helm.

Eller är det kanske T som snott The Weight för att kunna sjunga den på nästa sånglektion? Hon vinner boken Anteckningar från en liten Fiat för att hon gav mig något att tänka på med sin kommentar.

Och nu bryter vi för lite reklam: Om ni klickar på den gröna lilla Veggietoppenknappen överst i länklistan här lite längre ner på sidan, så kan ni gå in och rösta på Tapetorkestern. Och gärna skriva en recension och sätta betyg och leka obehörig lärare. Tack på förhand, peace and love och kör i vind, sa Kalle Blomster!


Kommentarer
Postat av: T

Nejmen! Sån tur man kan ha ibland, bara av att tänka :)

Och bra låt!! Kanske ska överväga denna också? Åh, nu blev det svårt. Haha

2010-01-18 @ 22:16:11
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0