NY TÄVLING! Och hurra för Ola Magnell!

Idag är det Oladagen, så ända sedan jag kom hem har jag firat att Ola Magnell finns.

Jag kanske inte är helt nöjd med mittiveckankalaset imorgon bitti, men jag är inte där än. Jag är inte heller helt nöjd med att Magnellen bara gör spelningar på kufiska ställen i södra Sverige, men å andra sidan gör jag kufiska saker ständigt och jämt i norra Sverige, så tyst är det enda jag ska vara. Ijenklien.

Ickenöjd är jag också över att jag glömt att jag skulle lotta ut en bok till! Åsa sitter och blir Neil Gaimaniserad sedan förra vinsten, och Miss Jackson går runt i världens enda och mest eljest Tapetorkestertröja, så nu är det dags för någon annan att vinna något. Dagens tävling går ut på att tipsa om något bra.

Om du tipsar om något bra kan du vinna Paulo Coelhos bok Elva Minuter. Paulo Coelho blev jättehajpad för några år sedan av kulturtanter som ville lära sig att djupandas och träffa sina inre shamaner och andra vättar som kanske byggt bo i kroppen. Coelho fick oförtjänt rykte som en hälsobilage-new-age-tomte. Han är istället en av de häftigaste författare jag vet. Just nu håller jag på att släpa mig igenom Pilgrimsvandringen, som aldrig tar slut (AHA! Nu blev jag plötsligt upplyst!), men hans övriga böcker har varit supersträckläsarhistorier.

Elva minuter handlar om Gud, sex, något annat som jag har glömt, sex, Gud och så inget mer. Kanske en av världens mest oumbärliga böcker. Fast nu har jag ju läst ut den och den är umbärlig för mig, så utlottad ska den bli!

Snabba dig att skriva en kommentar innan jag har glömt att jag har utlyst en tävling igen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag har aldrig läst karln, det borde man alltså göra...

Tips:

nya inlägg på båda bloggarna, nu kanske jag kan komma igång lite. Och ev sprida att de existerar...



Ett annat tips:

Brettkonsert på Nalen, Sthlm torsdag 28 januari Mest nytt material förväntas



Vet inte riktigt om dessa räknas som tips men kanske :)

Stora kramen!

Postat av: Dojjan

Det här är ju egentligen en gammal idé, men jag tycker att den bör spridas (och så vill jag ju väldigt gärna vinna boken)... När man i slutet av månaden sitter vid datorn och ska betala de ack så trista räkningarna som gör att man blir rakt deprimerad när man trycker på knappen för kontoutdrag när man står vid bankomaten, så ska man göra sisom så här för att muntra upp sig själv lite:



I raden för egna kommentarer (där man brukar skriva t ex vem pengarna går till) skriver man i stället en dikt (en haiku till exempel), en rolig historia, upplyftande citat eller någonting liknande. Kontoutdragen blir en betydligt roligare läsning då!



Om man är rik som ett troll och inte får panikångest när man tittar på saldot kan man ju använda skrivutrymmet till annat: minnesanteckningar, inköpslistor (som man i vanliga fall skriver på papper och sedan ändå glömmer på köksbordet) osv...Möjligheterna är oändliga!

2010-01-14 @ 00:55:21
Postat av: ilona

man kan göra som ja, fira nyår 31 januari istället för december. då har man passerat den otroligt tråkiga, mörka, kalla, fattiga januari och det känns mycket roligare att börja det nya året när man ser ljuset och känner lite lite vår värme..

januari är dock en månad som man kan ligga under täcket och läsa böcker om man hade haft några bra

2010-01-14 @ 09:06:37
Postat av: Mr Landstrom

Jaa, och hur kufisk framstod inte jag som tjatade med ett par Def Lepard-älskande lumparkompisar på Magnell-konsert på Folkets hus 1983 !?



Han var ju stor då, tyckte jaag.



Dom tyckte det var bra, sa dom...



2010-01-14 @ 23:24:20
URL: http://www.myspace.com/thelandstroms
Postat av: Inga-Lill

Jag fick uppleva Ola på Skule visfestival - han hade röda jeans och sjöng som den gud han är :-) Tro nu bara inte att det är jag som skrämt bort honom från de norra delarna - gjorde inget, jag svär!

2010-01-15 @ 19:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0