Först lite fest och sedan ändå gnäll över skolministern

Idag är det Fira Att Du Har Två Händer-Dagen!

Saker man kan göra med två händer som var stört omöjligt att göra med en trasig arm:

- Klä på sig själv. Att jag ändå inte hinner göra det innan vi får besök är en annan sak.

- Skala en apelsin. Knäppt att det inte finns ekologiska blodapelsiner. Ännu knäppare att jag har ett så starkt behov av blodapelsiner att jag köper förgiftade.

- Prata i telefonen och göra andra saker samtidigt. Hur kan jag ändå inte få något gjort?

- Skriva med båda händerna på tangentbordet. Att slippa pekfingervalsen är underbart. Jag undviker dans i alla dess former, om det är med andra.  En av mina absolut största irrationella rädslor är att bli tvungen att dansa offentligt. En av mina största rationella rädslor är att bli uppbjuden. Men då kör jag bara med den fina och oförskämda frasen NEJ TACK JAG DANSAR INTE och om jag ändå blir tvungen dansar jag så stelt och helt i otakt att jag slipper bli uppbjuden igen. Dansar gör jag bara med mig själv. Billy Idol har skrivit en sång om mig. Hur jag någonsin kunde tycka det var jätteroligt att uppträda på scen med folkdanslaget är ett större mysterium än hur Coldplay fortfarande kan sälja skivor.

- Kramas med båda armarna. Det är lättare att vara kär när man slipper vara rädd att krossa den andre med sin sjukilosarm.

Nu finns det ju folk som inte har två händer. De får fira alla andra kroppsdelar de är glada över att ha.

Imorgon har jag jobb. Det kan man också fira. Jag måste kliva upp klockan 6 och kommer alltså inte att vakna förrän kring sista lektionen. Sådant händer förstås inte behöriga lärare, för de har en magisk kropp som inte behöver sömn, säger Jan Björklund.


Kommentarer
Postat av: ilona

skoj att du får jobba, jag tror du klara av lektionerna fast du bara är halv vaken, för jag tror inte du inser hur bra du är, och hur mycket vi saknar dej. Oavsett klädsel, tillstånd så är du en helt otroligt pepp tjej,

kramen på dej

2010-01-11 @ 12:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0