Gör vad du vill!

Det är -32 grader ute och jag klär mig som en tredubbelversion av grungemodet med lager på lager på lager upphöjt till sjutton. Kommer fram till Tillfälliga Jobbet med alldeles för lite lunch bara för att det var för kallt och jag var för trött för att handla igår. Har några misslyckade lektioner och får ett plötsligt möte med upprörd förälder och hinner inte ringa Arbetsförmedlingen eller äta något innan rasten tar slut och är själv helt slut och är på väg hem när det visar sig att några elever vill stanna kvar och plugga. Så jag stannar kvar med en skrikande mage. Går hem i nervräkande snö, sensuell som en vadderad robot.

Men allt det där glömmer jag, för idag är en speciell och bra dag ändå.

Här är en hyllning till Mannen, som nu klarat av ETT HELT ÅR med heltidsjobbet att vara tillsammans med mig. Min familj och jag är helt häpna, förstummade och väldigt, väldigt, glada.

Ingen Tapetorkesterväska i världen skulle räcka som pris till denne superman.

Inga ord räcker till för att säga hur bra han är.

Ingenting i världen vill jag hellre göra nu än att fara till stan och träffa honom.

Så jag gör just det.

Fast jag sitter kvar en stund och funderar över om raden innan den förra innehöll ett syftningsfel.

Så kommer jag på att jag hellre vill åka till stan.

Så jag gör just det.

Nu.


Kommentarer
Postat av: Jo.

Vad underbart det är med kärlek...

Ett vadderat hjärta, fyllt med hjärtformad varm stoppning, skickar jag här som grattis på årsdagen (virituellt alltså, det blir så omständigt annars).



En stor och värmande kram från en lite mindre kall stad!

Postat av: ilona

Jag tror inte du är så himla jobbig att älska och vara tillsammans med :-)

Det verkar däremot som ditt tillfälliga jobb ordnar lite bekymmer för dej emellanåt, det var annat på A-O, där var det lugnt, eller hur.



Kram och grattis till er

2010-02-03 @ 09:29:08
Postat av: Anonym

Åh! Kommer fortfarande ihåg hur glad jag blev när du berättade - "Jag tror jag har träffat mannen i mitt liv"



Grattisgrattisgrattis!



2010-02-03 @ 19:41:25
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: Kjell

Jag håller med, säger bara grattis, det är en bra grib du lagt vantan på å en huskun gitarrist;)

Får dessutom framföra ett stort tack då försändelsen kom fram idag, har tyvärr inte hunnit öppna än då pga att jag förträngt att kolla posten till sekunderna innan det var dags att gå till jobbet.

Ha det gött//KB

2010-02-03 @ 23:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0