Queerteori

Igår fyllde jag år och hade det helt kalasbra och idag hade jag jätteont i huvudet och var tvungen att frångå mina principer och använda medicinska preparat.

På grund av dessa två - icke alls relaterade - händelser har jag inte haft möjlighet att konstruera några bloggistiska mästerverk. Därför återanvänder jag en sångtext jag skrev häromdagen, influerad av varken opium, Ipren eller sunt förnuft.

Nedanstående alster är något jag kommer att förneka att jag skrivit, när jag sitter där i Gomorron Sverige och fladdrar med ögonfransarna åt programledarna. Men just nu behöver jag ingen kvalitetskontroll, så jag bjuder härmed på en politisk analys till tonerna av Jazzgossen. Ni som inte vet hur Jazzgossen går måste köpa Allsång på Skansen på DVD som straff.


En känslig schlager om nuvarande och tidigare riksdagsledamöter som slutar med en spekulation om vad finansministern kunde ha pysslat med under sin semester med familjen på västkusten ifjol


(Melodi: Jazzgossen)


Hon Sahlin hon är väl sosse
Å Lars Ohly han är kommunist
Va har hänt med Lundgrens Bosse
Har han gjort nå fuffens, han, sen sist?



Wetterstrand har fina tänder
Och Littorin, Littorin, Littorin
Han är med där inget händer
Med viktig min, viktig min, viktig min


Men i denna fina schlager
Är Maud Olofsson i tredje vers
Ingen vet var Birger Schlaug är
Kanske langar han å Schyman bärs


Göran Hägglund är från Venus
Och Anders Borg, Anders Borg, Anders Borg
Borde med sin fru bytt genus
I Göteborg, Göteborg, Göteborg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0