Skägg your booty

Julklappar är inte enbart Ondskans bländverk. De kan även vara en riktig blender från Kära Mor så jag slipper handvispa hampapulver och fotstampa nötter för att skapa riktig mat eller en ny telefon från Mannen så att jag både kan ringa och ta kort som inte ser ut som Det Okända. Annikan såg till att julen luktade lycka, med sitt fina Lushpaket.

Julklappar kan även rädda världen. Liten Syster skänkte pengar i mitt namn (är det inte härlig välgörenhet, så säg? Jag gör INGET och kan ändå sitta och jäsa,  nöjd med min insats! Lite som en arbetsmarknadsminister eller så.) till WWF, Forska Utan Djurförsök och den för mig okända Stödfonden hos Veganföreningen.


Världen räddas dock ej av pengar allena. Utbildning krävs också. Det inser Liten Syster och gick därför på Erikshjälpen (kanske THE place för julklappsinköpen i år!) för att köpa mig den mest förkovrande julklappen av dem alla. Om jag haft tillgång till denna tidigare hade jag aldrig låtit bli att skriva min D-uppsats:

Bästa titeln, bästa underrubriken!


Jag frångår härmed min princip att inte förstöra den bedövande vackra estetiken på Tapetorkestern med utomstående bilder. Skäggklausulen i bloggkontraktet tillåter detta.


Men för att blidka känsliga läsare lägger jag in lite vacker konst också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0