Rester

Liten Systers julklapp sitter fast någonstans på ett inställt flyg från London (så går det när man får för sig att ge bort Noel Fielding i present), så hon får en teckning istället. Kommunismen segrar alltså helt ofrivilligt i år, jag som till och med sagt god jul till flera stycken och slagit in paket och gett bort gotska dragspels-LP:n (med Dolle och Kalle som har utsvängda byxor framför en gotsk slottsruin)"Dolle och Kalle svänger till" till någon på jobbets julfest, där vi skulle byta paket helt anonymt med folk. Jag fick en anonym plåtburk och en anonym burk hallonsylt. Dolle och Kalle ligger lite i lä där.


Så julsjåandet gick helt i stå, trots att jag faktiskt försökte. Jag försökte till och med önska mig ungefär 100 röster till Tapetorkestern som Årets Veganblogg, men det stannade på 18, vilket ju ändå är mycket, med tanke på att jag inte ens har så många mutade vänner. Men om någon vill bli mutad med något går det bra att rösta ända fram till nyår här.


Jag har bara en säger EN (1) bit Gay-Odin-choklad kvar och det är nästan 30 grader kallt ute, så jag ids inte förbereda några storverk inför vårdagjämningen, trots att den är på intåg med raska steg.


Rick Danko sjunger om scenskräck såpass mycket i högtalarna att jag är glad att jag inte heller i år övat in någon julbalett.


Kom nu ihåg att jag inte kräver mycket av er i nyårslöftesväg, bara att ni blir veganer allihop och lär mig spela piano.


Nu måste jag gå och göra klart alla förberedelser inför min namnsdag 12 maj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0