Vinn tiden! Tiden är knapp!

Om man sover noll timmar på natten blir man trött alla timmar på dagen. Hade "Du ringde ifrån Flen" på hjärnan nästan hela natten, så helt göralös var jag inte. Men jag skulle behöva lite tips och det tänker jag kombinera med möjligheten att smycka ut dig (eller helst dina kläder. Det gör ont på riktigt att använda den direkt på huden. Inte för att jag någonsin har provat. Nej.) med vårens absolut fräsigaste bloggmode:


Tapetorkesterknappen!


Det är en knapp, en pin, en lågbudgetbrosch, en liten plastplatta med nål! Ett konstverk, en reklamrundel, en väldigt liten rondellhund. Man kan använda Tapetorkesterknappen till vad som helst, om man är på det humöret. Förslagsvis kan den skänkas till byäldsten som offergåva för bättre väder. Eller så kan man hålla den för ansiktet när det blir otäckt på TV. Fast mest kan du ha den på dig och få kontakt med folk som försöker läsa vad det står för finstilt på dig.



Jag har ganska exakt precis några stycken Tapetorkesterknappar att skicka ut till mina härdade läsare. Ni som är emot knappar av princip, ni kan lämna den på bussen som ett hemligt budskap till nästa passagerare att grubbla över. Se bara till att nålen inte ligger uppåtvänd.



Vad ska du göra för att få denna magiska* tingest? Skriv ditt bästa tips mot sömnlöshet! Och få icke prestationsångest! Vad som helst torde vara bättre än att försöka komma ihåg vilka som sjunger om han som ringde ifrån Flen.


*= jag tror i alla fall att den är magisk. Den har inte testats helt vetenskapligt än, men det kan du ju göra själv när du inte kan sova.


Kommentarer
Postat av: Jo.

Du får gärna dela med dig av de tips du får in...

Jag har testat det mesta men tips är alltid välkommet!



För tillfället är mitt bästa "tips" ett par olika sömnmedel; det första intages kl 20, det andra vid sänggående. Där emellan blir det något rogivande örtte och nervarvning till skum belysning och så lite yttre stimuli som möjligt. Då kan det bli några timmars sömn, om man har tur.



Eller så blir det en jobbig natt med ett virrvarr i skallen utan stopp. Då kan man sätta på dumburken (om man har någon) på något textat program och stänga av ljudet, då hindras tankarna att snurra och har man tur kanske man nickar till en stund. Jo, du bör ligga ner framför burken men det kanske säger sig självt?



Eller så blir det bara en trist soppa av allt.

http://whilepylonshidethesuicide.blogspot.com/

Postat av: Anonym

Jadu, man har nog försökt med allt.. (Kanske inte, men mycket)



Läst tills ögonen svider och man tror att nu MÅSTE man slockna direkt.. Inte då.

Köpt en megadyr "Deep sleep" spray på The BodyShop som ska göra så att man somnar.. Visst, den luktar väldigt gott och ska säkert vara avslappnande, men jag har då inte märkt att jag somnat av den.

Även lyssnat hela natten på diverse avslappnings ljud, bl.a delfin ljud, valljud, regnskogs ljud... Och säkert något mer. Kan ju säga att det kan vara mysigt att lyssna på. Men jag somnar icke. Men,vad vet man? Du kanske har större tur än mig.



Fast de enda gångerna jag verkligen somnar och sover gott är när jag gosar in mig i någon som sover bredvid.. Vet inte riktigt vart man ska gå för att få tag på någon? Hm..



Nåja, lycka till!

2010-04-22 @ 23:01:34
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0