Läs och lär och lyssna på lite svårvisselmetal

Grattis till Kjell som letade rätt på porr i förra inlägget! Bara att slå upp vilket verb du vill i ditt fransklexikon, Kjell! Fira gärna med att använda det verbet i alla låtar som Bulletsize gör framöver.

 

Tapetorkesterwikipedia om Bulletsize: ett band där Kjell spelar så fort på gitarren att jag inte riktigt hinner vissla med. Men prova gärna själva, om inte annat får ni direkt apokalypslåten på hjärnan. Eller den otäcka ungen som ränner runt i videon. Och den vill man inte ha på hjärnan, så jag avråder er faktiskt att följa länken jag just gjorde.

 

Min hjärna hade sin egen lilla apokalyps igår. Jag satt på skrammelbussen till stan och hörde en talanglös karl på radion göra en sällsynt dålig version av Red Hot Chili Peppers Californication . Med min handväska i knät och knäna tätt ihopslagna tänkte jag att det är då för bedrövligt vad skräpiga covers en del gör.

 

Med munnen fortfarande ihopsnörpt hörde jag så småningom att det faktiskt var Californication i original med Red Hot Chili Peppers som jag hörde på.

 

Här skulle jag kunna skriva en menlös analogi om att man kanske drar förhastade slutsatser i livet och dömer för fort och inte hör efter ordentligt och kanske råkar förolämpa Antony Kiedis i onödan och kanske aldrig någonsin får ha honom som mästervegankock hemma i köket.

 

Men istället tror jag detta bara var en sedelärande historia om att man inte ska försöka tänka när hjärnan är av.


Kommentarer
Postat av: ida

nästa gång han tittar förbi (om han nu gör det och kanske missade din förolämpning) får du hälsa honom!

2010-04-10 @ 22:59:58
URL: http://musikstopp.blogspot.com
Postat av: Kjell

jag överlåter porrtexterna till Andreas & Nibbe då de är bättre textskrivare än mig. Så ska jag klura ut ett riff som både ska vara snudd på omöjligt att spela och vissla

2010-04-14 @ 23:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0