Du stacksnark till Hässlezzzholm tillsnark Halmszzzta å Lahooooolm

Tack för insomningstipsen!


Liten Syster tycker att man ska höra/titta på bra grejer, för det somnar man alltid ifrån, till skillnad från usla saker, som av någon skum anledning håller en vaken (till exempel "Du ringde ifrån Flen". Som Mannen var tvungen att googla imorse för att inte bli tokig av ovissheten om vilka som sjunger. Du får googla själv. Fast ta www.growyn.se istället. Men jag vet inte hur man gör ett verb av Growyn. Det får du också göra själv.).


Jo tipsar om sömnmedel i rätt ordning eller att se på TV och varva ner. Eftersom jag inte törs gå till doktorn eller skaffa TV får jag aldrig några piller, så jag får försöka varva ner. Men jag varvar ju aldrig upp!


Anita drar också till med TV, men ljudbok låter användbarare för min del. Jag har haft en Paul Austerljudbok liggandes vid sängen i en vecka, men jag har inte kommit ihåg att leta fram CD-spelaren ännu. Det kan jag ha som somna-in-aktivitet.


Anonym låtskrivare har lyssnat på allehanda djur och sprayat kudden med dyra droppar, vilket hon inte blitt hjälpt av, men jag ska testa lite lavendel i näsan nästa gång. Några djurljud har jag inte till hands, förutom kvalsterrop. Och de må vara stillsamma, men icke lugnande.


Ett gäng Tapetorkesterknappar åker iväg till ovan nämnda tipsextraknäckare. Ni som inte fick någon den här gången får en nästa gång, för nu blir det ännu lättare. Så länge den lilla knapphögen räcker får alla som kommenterar Tapetorkestern en knapp. Det dövar mitt dumstrutiga samvete för att jag aldrig svarar på kommentarer numera. Det är inte för att jag plötsligt blitt dryg (alltid varit) eller för att jag inte läser kommentarerna (gör jag nästan innan ni skriver dem). Det är bara för att jag inte tror att ni ska läsa svaren. Och ord ska man ju inte slösa med.


MEN JO! Det ska man! Ro hit med en kommentar och jag ska knappa till er!


Godnatt.


Såhär ser en av knapparna ut. Fast lite rundare.




Kommentarer
Postat av: Flash

Länge sedan jag kikade in. Men ändå känns det som hemma:-) Trevligt Eller hemma och hemma, känns mest som du och du är ju fantastisk! kram!

2010-04-24 @ 21:04:14
Postat av: Ewis

Nu vet jag inte om det var originalartisten du var ute efter men dansbandet Shake har gjort en uuuuuunderbar version av "Du ringde från Flen". Värd att spotifya även om man inte är dansbandsälskare...

2010-04-25 @ 11:53:16
Postat av: Bodil

Anledningen till att jag inte gett ngt bra insomningstips är för att jag själv är i så stort behov av demsanna!

Sömnbrist = jag, känns det som allt som oftast. Här i Tokholmen är det så många ljud jämnt, även i förorten. Och är det tyst ute så snarkas det inne.

Eller så är jag för speedad, trots att jag egentligen är superduper-alldelesebarmligt-toktrött. Uttröttande kan du tro, men inte sover jag för det.

Eller ibland gör jag det. Och jag vet inte varför det går så ypperligt då inte. Och så kan jag ligga och fundera över det, nästa sömnlösa natt.



Ett glas vin eller två kan hjälpa dock, så länge jag inte blir för girig och dricker flera så jag blir glad och sprallig istället. Och det gör jag ju, för sådan är jag. ;)

2010-04-28 @ 23:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0