Ooo-la,

Äter mig strålande tjusig på tahini och dricker spirulinajuice och inser att det mesta jag äter hemma är väldigt estetiskt eljest. Precis som jag.

Cyklade en sväng i snön idag och filosoferade lite över Jämtland. Kom fram till att det är kallt. Men bra.

Unge Herr Glasmästare och hans kumpaner står utanför grannen och jag undrar när de kommer och byter våra fönster. Jag och Mannen är lite trötta på att ha tjockfilten hängandes framför det allra dragigaste fönstret. Men för att få svar måste man våga fråga och jag hade fullt med snö i munnen så det får bli en annan gång.

Inne på dag 3 i mitt mäktiga Ola Magnell-maraton på Spotify och blir stillsam, klok och fnissig om vartannat. Just när jag tror att jag hört den perfekta texten drämmer han till med något ännu bättre. Hela tiden. Jag måste bryta min regel om att inte köpa några skivor förrän jag fått jobb, för Magnell måste in i Mp3:n. Dit måste även Bob Dylans förra skiva och hans julskiva. Fast julskivan kan vänta tills i januari.

Tar en morot och firar att jag är riktigt glad idag. Bidragande orsak är - hör och HÄPNA - att jag träffade min jobbcoach igår.

Känner att ni och jag måste smälta det där ett tag, så God jul så länge!


Kommentarer
Postat av: Å

BOB dYLan julskiva ?? Julskiva - Bob dylaN ?

Full, lergodest vem då, jag. Vi skanade dej hela tiden.

2009-10-24 @ 00:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0