Lost in the superunknown

Slog ihop mina läsares alla tips och valde jobbcoach igår. Ringde min handläggare för att meddela vad juryn kommit fram till. Hon var ute till halvtre. Jag mailade mitt val tillsammans med några frågor och gick ut själv till halvtre.

Kollade sedan mailen, inget svar från handläggaren.

Hon svarade inte ett dugg på mitt mail på hela dagen, men jag tänkte att hon kanske hade annat att göra (tydligen har varje handläggare 200 arbetslösa att ha pli på. Sveriges mest effektiva institution?).

Idag måste hon väl ändå ha svarat, tänkte jag. Idag var sista dagen att välja jobbcoach (vilket såklart var frivilligt, om man nu inte vill bli avstängd från a-kassan, förstås), så lite feedback vore inte fel.

Inget mail. Från handläggaren. Däremot ett mail från någon annan på Arbetsförmedlingen.

"Påminnelse! Du ska senast idag klockan 15.00 välja jobbcoach, annars blir du avstängd från A-kassan!"

Jag ringde då min handläggare. Lugn och fin. Lugn och fin.

"Personen du söker är på semester till 12 oktober"

Jag fick prata med växeln, som lovade koppla till en av min handläggares kollegor.

"Var vänlig lämna ett röstmeddelande"

Jag ringde upp växeln igen och bad att få prata med någon av arbetsförmedlarna som var DÄR.

Fick prata med en man som garanterade att mitt val av jobbcoach "säkert" kommit fram till min handläggare men i och med att hon har semester kan det dröja några dagar innan jag får beslut om jobbcoach.

Jag måste alltså gå omkring helt utan jobbcoach i några dagar till! Vem kan stötta mig tills dess???


Kommentarer
Postat av: Boddan

Jahajja, och de lär väll helt lagom och händelsevis hävda att du inte valt en handläggare i tid och därför kommer förlora A-kassan också kan man tro. Så effektiva som de är...

Inte för att man ska vara negativ och kraxa som en korp, men A-förmedlingen gillar jag faktiskt inte. A=avfall. :D



Eller är det att jag behöver få i mig lite mat kanske?

2009-10-09 @ 13:45:24
Postat av: Åååååh

Jajjamen. Här lär man sig och fattar ett och annat. Den där historien om Martin luther som stog och spikade fast ett brev på nån jäkla dörr. Har aldrig förstått den. Varför skulle karln prompt spika... Kunde han inte bara prata med den han ville ha tag på eller skicka ett brev.... Men nu förstår jag. Det var arbetsförmedlingen han hade att göra med.

Köp hammare och spik och affisckartong.

2009-10-09 @ 19:04:08
Postat av: Johanna

Intressant kommentar av Åååååh. Den måste jag nog klura på, kan kanske ligga någon sanning där...



Annars ville jag mest bara erbjuda min "stöttning" om det nu kan vara till någon hjälp?



Må du besegra dem i den lömska labyrint av nonchalans och hängsnaror de bygger framför dig!

2009-10-10 @ 02:38:47
Postat av: ida

van morrison ! (L)

2009-10-24 @ 22:18:17
URL: http://musikstopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0