TÄNK! Tapetorkestern har fått pris!

Tapetorkestern har fått pris! Det är november månads blog award från Tänk!, en blogg där Åsa skriver sina kloka och stillsamma men ibland pyrande upprörda tankar. Det kanske många gör, men jag vet ingen som gett sig på mastodontprojektet att skriva en roman i bloggform. Och jag sparkar mig i ändan för att jag inte kom på tanken själv. Fast jag har ingen roman att skriva, så läs Åsas istället.

En annan som fått utmärkelse hos Tänk! är Sannas blogg. Den läser jag när jag behöver sluta krypa in i mig själv och skärpa mig istället, eftersom det mesta är skoj här i livet. Dagens favoritcitat från hennes blogg är :

"Karlsson på taket är förjävla ful. Riktigt riktigt ful. Det tänkte man inte på när man var liten och tittade."

Jag blev jätteinspirerad att skriva när jag läste att Tapetorkestern blitt prisad av Åsa. Sedan tog det stopp och jag kom inte på något alls. De som fått Nobelpriset brukar säga att deras kreativitet helt gått i stå av det. Nu får Åsa känna sig som Horace ett tag. (Peter Englund har hittills gjort noll intryck på mig, så han får kämpa lite innan jag erkänner honom som ny ständig sekreterare.)

Eftersom jag blev tom i tanken så snor jag helt enkelt från Sannas blogg och gör en lista. På uppmaning av Åsa skulle Sanna skriva 10 saker folk inte vet om henne.

TIO SAKER FOLK INTE VET OM MIG

1.

Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: sanna

Det är inte lätt att skriva lagom hemliga hemligheter om sig själv minsann! Dom riktigt snaskiga grejorna kan man ju inte skriva om nu, för vad ska man då skriva om i sin bok som man ger ut när man är rik och berömd, men fortfarande vill bli ännu rikare?

2009-11-22 @ 19:23:24
Postat av: Cassandra

Sv: Det var bra att du såg det, skrev på den viktiga listan nyss! Tack för att du tipsade mej :)

Cassandra

2009-11-22 @ 19:55:43
URL: http://metrobloggen.se/cassie
Postat av: Anonym

Va kul;)

Klart du ska ha en utmärkelse för alla sköna inlägg, brukar allt som oftast få några sköna garv varje gång man tittar förbi

2009-11-24 @ 22:04:13
Postat av: Kjell

Va kul;)

Klart du ska ha en utmärkelse för alla sköna inlägg, brukar allt som oftast få några sköna garv varje gång man tittar förbi

2009-11-24 @ 22:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0