Stay away from the pink dust

Slösa inte bort ditt liv med att äta Blå Bands Vegetariska Bolognesesås. Den är rosa och smakar barnmat. För att rädda det hela slängde ner lite sallad i den som blev kokt. Men inte ramlade jag in i något opiumrus av det, inte. I nästa avsnitt av mitt matlagningsprogram ska vi steka djungelvrål och se om det blir jazzlakrits.

Fortfarande inget jobb, men städad toa har det blivit. Och en hel massa kläder har fått nya och snälla ägare. Det känns bra att ha kommit ut ur garderoben denna gång.

Inte många tycker att det är en bra idé att jag startar museum i lägenheten istället för att packa ner mina grejor och städa ur innan jag flyttar. Inte många tyckte Internet var någon bra idé heller.

Tillbaka till Blå Band. Det är väldigt sällan jag äter något som inte är gott nuförtiden. Som vegan kan det liksom sällan bli fel. Därför blir man så paff när det händer. Det kanske bara är ett tecken att man inte ska köpa färdig mat överhuvudtaget. Eller så är det bara tecken på att rostrosa pulver i en påse borde få vem som helst att fatta att det inte ska ätas.

Något som däremot bör ätas är tzayspett. Väntar ihärdigt på att min utsände agent på Coop Forum i stan får beställa några sådana dit. Ifall han lyckas ska jag fira i dagarna tre.

Ni får vara med om ni vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hm de där yatzyspettet lät inte helt fel måste jag säga.

2009-05-14 @ 23:22:29
URL: http://elakochkonstig.blogg.se/
Postat av: ilona

det låter väldigt avancerat att vara vegan tycker ja, om man måste äta rosa saker :-)

2009-05-15 @ 12:33:46
Postat av: Åsa

Pulver bör ite ätas möjligen kan det användas för att rengöra toan eller bota nästäppa (fast det kan nog inte rekommenderas). Eller för all del till att avgöra vindriktningen de fyra dagar per år som nordvästan inte blåser.

2009-05-18 @ 09:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0