TÄVLING! Vinn Tapetorkestertröja! Enbart genom att vara snäll. Ja, jäklar, vilken bra idé.

H&M: s senaste, totalt oväntade drag kom i förrgår.

En avi om att mitt paket har kommit. Inte ett ord om att hur roligt det än vore att fortsätta brevväxla med mig, så har de nu beslutat sig för att ge mig den totalt icke-efterlängtade gula toppen.

De har alltså gjort ett PAKET av min topp. Av ett enda plagg. Som borde gå att skicka som brev.

Men OK. Vill de dra ut på det hela så är inte jag den som är den.

Så jag har inte hämtat ut toppen.

Bloggsyster gav mig idén att lotta ut toppen här på bloggen. Men. Ifall den är ful kan jag ju inte ge bort den med gott samvete. Och om den är snygg behåller jag den såklart själv.

Däremot bestämde jag mig nyss för att lotta ut en Tapetorkestertshirt här. Äntligen! Ropar halva svenska folket med Horace i spetsen (och VARFÖR har jag missat att han har avgått från sitt riktiga jobb? Varför kommunicerar han inte med mig?).

Allt du behöver göra för att vinna rikets mest eftertraktade klädesplagg är att göra något bra för djuren den här veckan och sedan skriva en kommentar om vad du har gjort. Den som har gjort det mest djurvänliga vinner den fina Tapettischan. Som kanske inte blir så fin, men i alla fall unik.

Glöm inte skriva vilken storlek du känner för att klä dig i.

Eventuell vinstskatt betalas av Kungen och Silvia.

Kommentarer
Postat av: bloggsyster

En mycket bättre idé än min! Dock kommer jag inte ens ihåg att jag sa det. Men man har ju minne som en guldfisk.. DET vore ju en bra sak att göra i veckan, hjälpa senila guldfiskar! Klura, klura, klura..

2009-03-14 @ 14:27:56
Postat av: Anita

Jag har klappat kussens vovve idag och följde med dom på hundpromenad! :)

2009-03-14 @ 14:57:39
Postat av: Kollegan

Har dagligen tvättat min lilla hunds infekterade sår, morgon och kväll.

Undvikit att köra på en älg!

SAMT

Hejdat ovannämnde jycke från att eta redapå en stackars räv och en hare!!

Låtit en fin Tjäder fritt flyga iväg samt - VÄGRAT att ligga på ett björnskinn!!

2009-03-14 @ 16:22:37
Postat av: miss jackson

jag har tvättat min katts sår.

plus att jag ska ha veganvecka vecka 13.

och jag har ätit vegetariskt på skolan, hela veckan.

2009-03-14 @ 18:48:19
Postat av: Flash

Oj, nu ska jag jaga djur att vara snäll emot, fast det lät ju inte alls snällt... Får se vad som kommer i min väg :)

2009-03-15 @ 19:31:22
Postat av: alias Kvasthilda

Jag är alltid snäll mot kissekatten så det kanske inte räknas.

2009-03-18 @ 20:25:23
Postat av: Flash

Följande samtal utspelade sig häromdagen:

Lillebror: -Nästa gång vill jag ha ett Turtleskalas!

Storebror: - Ja!, då kan vi ju skaffa sköldpaddor och ha på kalaset.

Lillebror: Nä, jag vill hellre ha en katt.

Den ömma modern: Man kan ju inte skaffa husdjur bara för att ha på kalas...



ganska snällt ändå av modern, för djurens skull...

2009-03-19 @ 10:37:23
Postat av: lillasyster

Raknas det om man inte dodar den enorma kackarlackan som satt och tryckte pa badrumsgolvet haromnatten? Eller bara sopade lite latt pa den gigantiska spindeln som trippade over golvet haromkvallen, i syfte att fa ut den naturligtvis. Icke for nojes skull. Har heller inte haft ihjal nagra av de onaturligt stora och manga myrorna som kryper omkring och haller mig sallskap pa morgonen. Inte ens myggorna har jag ihjal, blaser bara snallt bort dem. Och ibland slanger jag mat sa skolans hundar far nagot i magen. Jag om nagon borde fa trojan. FAST iofs, jag dricker ju mjolkthe och ater kakor med smor i nastan varje dag... Svart vara vegan i detta mjolkalskande land. Felat.

2009-03-21 @ 04:15:20
Postat av: lillasyster, igen

Oh, oh, oh! Jag kom ju pa! Jag har nastan fatt tjejen jag reser med att bli vegan. Fast jag har samtidigt formanat henne att da maste hon ata battre an hon gor nu som vegetarian. Se, jag ar snall och omtanksam mot BADE manniskor och djur. Dessutom har jag borjat prata med den gigantiska spindeln (ca 15cm fran ena taspetsen till den andra) som gommer sig bakom vart skap och bara tittar fram pa morgonen. Snallare an sa gar inte. Sa hiva hit med en troja strl XXL; de indiska bakverken har satt sina spar...

2009-03-21 @ 07:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0