Money can't buy me love

I sann Aftonbladet-anda ska jag nu skriva om en icke-händelse. Blev så inspirerad av en veckogammal utgåva av nämnda tossighetstidning, som fortfarande ligger kvar på köksbordet. Städning och jag är inte riktigt i fas just nu. Hur som helst, Aftonbladet hade denna gång en stelt leende fuskkändis på omslaget (precis som det brukar vara). Rubriken var ett citat av denna låtsascelebritet. Sätt er bekvämt, så ska ni få veta vad det stod.

Redo?

"Linda Rosing: - Jag har aldrig varit kär."

Är detta något som HÄNT? Något som allmänheten bör upplysas om? Hur är det tänkt att jag ska reagera? Ska jag bli bestört? Ringa någon expert och ha en paneldebatt? Göra en samhällspolitisk analys över vilka konsekvenser detta faktum kan få? Jag gjorde alltihop på en gång.

Detta är vad jag kom fram till: vi är lika dumma i huvudet allihop. Vi får de rubriker vi förtjänar. Läser vi tidningen är det samma sak som att ge Linda Rosing och alla hennes tärande kumpaner pengar för att de ska fortsätta att berätta att de inte varit kära. Eller vad de nu känner för att ringa till tidningen och säga.

Jag väntar med illa dold spänning på när föreläsningsturnén kommer. Där kvasiforskare åker runt riket för att göra reklam för sin bok där de berättar vilka skumma åkommor svenska folket får på grund av sin envetna Aftonbladet-konsumtion. Det är inte hälften så farligt att få i sig flera kilo E-nummer, konserveringsmedel och sukralos som det är att läsa Aftonbladet.

Lova att ni köper boken och kommer och lyssnar på mig när jag föreläser. Jag måste nämligen fixa cash snabbt. Den ekonomiska krisen (min) har ju nämligen framkallat den icke-nyhet som jag utlovade i början av detta inlägg:

Jag har inte korat någon vinnare i Tapetorkestertshirttävlingen än. Eftersom jag inte haft råd att fixa någon Tapetorkestertshirt än. Jag blir dock lika glad för varje ny, djurvänlig sak ni skriver hit om. Fortsätt så. Tröja kommer på posten till dig som är utvald. Så fort jag får pengar på posten.

Aftonbladet har en tipstelefon där man kan tjäna pengar. Någon som inte gjort något? Berätta för mig så ska jag tipsa tidningen.

Kommentarer
Postat av: Janne Vangman

Jag skriver under pseudonym, annars kommer ju roster borja hojas om nipotism och fusk nar jag slutligen vinner denna eftertraktade troja. Jag har visserligen inte varit rent aktivt snall, varken mot djur eller andra, men haromdagen delade jag dusch med en groda. Hoppade upp ur avloppet gjorde den och satt sen vid mina fotter och tvattade sig. I samklang med naturen lever jag.

2009-04-01 @ 13:58:07
Postat av: alias Kvasthilda

Jag har aldrig rökt. Nåt för Aftonbladet?

2009-04-01 @ 18:59:07
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Flash

Svårt att slå grod-duschen...:-) Men har ju förbjudit två barn att fånga en hackspett för att sedan ha i bur (de var ju inte nära att lyckas, men ändå...). Kom också med en fin förklaring till barnen i fråga om att fåglar vill vara fria...

2009-04-02 @ 08:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0