Dags att skriva om något som jag inte alls borde skriva om

Tim Buckleys Happy Sad-skiva är en av de bästa skivor jag vet. Jag brukar bara hoppa över spår 5, Gypsy Woman. Inte för att jag inte tycker om just den låten, men för att den bryter stämningen på hela skivan på fel sätt. Därför trycker jag oftast förbi den. Stereon tyckte igår att det var dags att skipa rättvisa. Den lät mig inte alls höra på spår 6, utan hoppade tillbaka till Gypsy Woman och spelade hela den, utan minsta hack. Tre gånger.

Man kan inte alltid få som man vill. Igår slog det mig, att det faktiskt på riktigt är så att jag inte kommer att träffa  Viggo Mortensen. Jag brukar alltid tro att man kan göra precis vad man vill, bara man ger sig attan på det. Men vid Viggo tar det stopp.

Blev jätteglad över att få höra att en kompis kompis träffat Noel för några veckor sedan. Hon hade lurat sig fram till honom genom att låtsas vara pressfotograf. Och han var precis så perfekt som man kan ana att han är. Det kändes liksom bra att någon tagit sig från Kramfors via en massa andra ställen och så småningom fått träffa Noel! Men jag kan inte lura någon alls att jag är pressfotograf.

Jag har funderat litegrann på det där inställda bröllopet. Det är såklart lite sorgligt att Keanu inte fick någon riktig chans, och att ni går miste om ett litet partaj, men jag tror att jag skulle bli världens sämsta fru till Keanu. Jag är säker på att han är en sådan som inte tycker att Viggo ska få bo med oss.

Tror att roten till en massa ont är att man måste bestämma sig för en enda person att vara med. Lite grann som i lekis, när man bara kunde ha en enda bästis och blev osams med alla andra som man antingen föll i onåd hos eller lät hamna i onåd hos en själv. Nu säger jag inte såhär för att jag tycker äktenskap är något dåligt, jag tycker alla som gifter sig är jättetuffa. Jag förstår inte hur man kan lova att bara tycka om en endaste enda för evigt.

Att jag inte skulle klara av att Viggo får för sig att tycka om en massa andra, det bevisar bara min tes. Att tvåsamhet är något riktigt skumt som gör att alla ideal bara flyger iväg.

Men det kanske är bra om någon väljer åt en, vem man ska bestämma sig för. Som en stereo som väljer att man bara får höra på en enda låt resten av tiden.

Mamma får ringa upp Viggos familj och komma överens om ett pris.


Kommentarer
Postat av: Marisol

Nähä.... nähäädu! Vill du träffa Viggo så kommer du att träffa Viggo.

I know. Ger man sig fan på det så gör man det.



Noel var långt ifrån min första hangup som jag träffat på riktigt... :)

2009-01-10 @ 18:29:40
Postat av: ilsan

vi kan ta en vanlig fest istället för bröllop, det är ju bara synd på alla män ja grävt upp nu under full månen...

2009-01-11 @ 17:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0