SMS:a ihop till en ambulans

Man kanske inte kan ändra någonting överhuvudtaget, men man kanske kan göra något annorlunda i alla fall. Bara för att.

Så istället för att en tidig morgon av misstag skicka 10 tomma SMS till min kompis make eller skriva till lillasyster i Indien fastän jag strax efteråt kommer ihåg att hon inte kan ta emot SMS där så använder jag idag mobilen till något som känns lite vettigare.

Jag SMS:ade just AKUT GAZA till 72900. Då går 50 spänn till Röda Korset för att de ska kunna skicka 10 ambulanser till Gaza. (Om man inte riktigt tror på vad jag säger kan man läsa själv på www.rodakorset.se)

Insamlingar via saker som man ändå gör av slentrian är jätteeffektiva. Det borde gå att skänka pengar för varje menlöst blogginlägg man skriver också.

Eller så kan man helt enkelt sluta blogga och skänka pengar ändå.

Där är jag inte riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0