Top of the world

I brevlådan ligger ett formellt, stramt skrivet meddelande: "Hur tråkigt det än är, så måste vi meddela att din beställning från H&M är försenad." Jag letar febrilt efter ett telefonnummer på avin (som är en icke-avi nu), kanske har de någon stödlinje för alla de stackare som de har blivit tvungna att ge sådana trista besked? "Hur tråkigt det än är..."

När H&M börjar låta på det viset känns det som att alla ord är totalt missbrukade och uppslukade av någon labil bokstavsalkis för länge sedan.

Jag tror faktiskt att jag överlever utan den gula toppen som nu visar sig vara försenad. Jag tycker det är trevligt att H&M bryr sig om mig och mina eventuella bestörta reaktioner på deras besked, men jag tycker det vore ännu trevligare om de lät bli. Den enda effekten meddelandet hade på mig i övrigt var att jag tänkte "varför i hela friden har jag beställt en gul topp?"



Nästa dag låg ett nytt meddelande i brevlådan. "Hur tråkigt det än är, så måste vi meddela att din beställning från H&M är försenad". Nu visade det sig vara ÄNNU längre tills jag ska få min gula topp. Som jag inte ens minns att jag beställt och blir mer och mer osäker på om jag verkligen vill ha.

När den gula toppen väl kommer kanske jag själv måste skicka ett meddelande till H&M: "Hur tråkigt det än är, så måste jag meddela att min betalning till H&M är försenad. Jag har tänkt över saken noga och tror inte jag vill köpa någon gul topp. Tack för visat intresse."

Peace and love i övrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0