Papphammars dagbok

Jag brukar aldrig förstå hur folk hinner med att göra så mycket. Igår var jag dock rätt effektiv själv. På bara några timmar hann jag:

- Snubbla över min egen väska i min egen trapp och slå min egen tå.
- Ta fel på avocado och pekfinger och skära ett ordentligt jack i fingertoppen
- Svära över helt omöjliga plåsterförpackningar som gjorde att 10 felöppnade plåster blev strödda över lägenhetsgolvet
- Komma försent till jobbet pga ovanstående och misslyckas med att övertyga en kille om att jag faktiskt inte gjort det med flit
- Fastna med virkad kjol i buss-säte och inte fatta att jag satt fast, så det bara sa riiiiitsch och mammas tidigare lagning av samma virkade kjol var ett minne blott.

Det gäller nu att ta tillvara denna nyvunna effektivitet. Idag ska jag ta itu med att skriva min D-uppsats, göra en kopia av Sixtinska Kapellets takmålning i hallen, laga en sjurättersmiddag, sortera mina kläder i bokstavsordning samt läsa alla delarna i På spaning efter den tid som flytt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, en händlserik dag!

2009-02-04 @ 14:17:15
Postat av: alias Kvasthilda

Jag gillar virkade kjolar och har länge velat ha en men jag åker ju också buss så det kanske är olämpligt...

2009-02-05 @ 21:34:47
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: axl

stay wise

2009-02-05 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0