Hit the road, jacket

Flash undrar hur det gick med jackan. Hon övertalade mig per telefon att skicka tillbaka den. Självklart måste jag göra det. Behöver pengar mer än en illasittande jacka.

Men det har gått troll i jackjäveln.

Först låg den onerpackad i många många dagar eftersom jag tänkte att den kanske skulle gå till sig. Eller jag kanske skulle gå till mig och bli snygg i den plötsligt. 

Flashs ord vägde dock tyngre än mina egna extreme makeoverfantasier, så till slut packade jag ner jackan. I den stora stora kartongen. Ställde stora stora kartongen i trappen så jag ska komma ihåg den när jag går ut.

Fick så plötsligt oväntat besök igår kväll. Besöket och jag drog till byns lilla kvällsöppna mack för att fylla på mitt ungkarlskylskåp. Jag klev över paketet i trappen för att komma ut.

Inatt kom jag på att jag glömde ta med mig paketet till kvällsöppna macken.

Tänkte imorse att jag väl helt enkelt må gå ut och lämna paketet med stackars jackan idag istället. Men idag är inte gå-ut-med-paket-dag. Idag är pyjamasdag.

Regel nummer ett för pyjamasdagar är att man icke lämnar huset. Istället kollar man på Flight of the conchords och läser Bob Hansson och vägrar diska.

Och tänker fina tankar.

Allt medan jackan ligger i en kartong i trappen och räknar minuterna tills det är för sent att återlämna den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Räkna i chokladkakor då! hur många kan du köpa för en tillbakaskickad jacka? Eller ekologiska citronkakor från Ica (ganska många kakor..., fast det kanske är smör i så du äter kanske dem?), eller varför inte räkna i gula toppar? Heja, heja, lämna tillbaka eländet nu!

2009-02-22 @ 21:02:38
Postat av: Anonym

Det har hänt att man försökt avyttra felköp i personalrummet...Snabba Cash!

2009-02-22 @ 22:04:12
Postat av: Anonym

Håller med föregående skribent, testa på jobbet vetja. På mitt jobb är det t ex någon som försöker sälja en brudklänning. Synd att man redan är gift.

2009-02-23 @ 09:47:01
Postat av: lillasyster

Kanske du kan salja min illgulaochbordeauxfargade sari med, om du nu valjer att ga pa saljarlinjen. Vet inte vad jag ska gora med den. Bild pa mig i rostrod sari ar dock pa vag. Om inte strommen gar eller uppladdningen tar alldeles for lang tid, vill saga. Kopt guldskor idag. Skulle iofs vara frasigt till min gula sari.

2009-02-23 @ 10:06:00
Postat av: Hundcoachen

En låda är bra att träna momentet "hopp" över, som extra svårighet, när man hunnit lite längre, kan man träna "Hopp över låda i trappa"

2009-02-24 @ 07:19:50
Postat av: ilona

man kan oxå spara den ett par år så kanske den blir användbar då, eller så får man gå på röda korset, second hand är poppis...

2009-02-25 @ 14:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0